לדף הפייסבוק של הבליינד דיי                                   

להרשמה לניוזלטר  

  קישור לאתר NVDA, תוכנת קורא מסך חינמית

 


English
חדשות ועדכונים

דבר המנהל הכללי אגרת 4 לציבור

דבר המנהל הכללי / איגרת 4 לציבור

ה "Blind Day", השישי במספר, יצא לדרך, בסימן "דברים שמחברים בין אנשים"!

עלה לאוויר לוח האירועים של יום המודעות לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, אשר מצוין, כבכל שנה, ב 6.6. כולכם מוזמנים להיכנס אל לוח האירועים, באתר המרכז לעיוור בישראל ובדפי הפייסבוק שלנו, ולהתעדכן בפעילויות השונות. שימו לב, הפעילויות מתקיימות ברחבי הארץ, על פני מספר ימים ולאורך תקופה, כך שכדאי להתעדכן. הפעילויות רבות, מגוונות ומאד מעניינות. כדי לא לחטוא לאף אחד מהאירועים או מהארגונים שמקיימים אותם, איני מציין אירוע כזה או אחר ובאמת מפציר לעיין בלוח האירועים השלם, ולשתף במידע ובקישורים את חבריכם ברשתות החברתיות ובכלל.

לאחרונה התקיימה הפגנה, שאורגנה ע"י מטה מאבק הנכים, לתמיכה בהצעת החוק של ח"כ נאוה בוקר, להשוואת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. יש בהצעה זו הגיון רב, שכן כשחוקק חוק שכר המינימום ונקבע גובהו, נקבע, אגב כך, שעל מנת שאדם יחיה בכבוד במדינת ישראל עליו להשתכר, לפחות, שכר זה. אין סיבה לחשוב שאדם עם מוגבלות, אשר הכנסתו מקצבת נכות, יכול להתקיים בכבוד, מפחות משכר זה!

המרכז לעיוור בישראל תומך באמירה זו ובמאבק צודק זה.

 

בכוונת המרכז לעיוור בישראל להקים "נבחרת הסברה", שתפעל מטעמו בקרב ארגונים גדולים ותייצג את הקהילה בנושאים של נגישות, תעסוקה והתמודדות עם אתגרי היום-יום שלנו, כל זאת ממקום של הצלחה ומסוגלות גבוהה. לשם כך בכוונתנו לגייס ל"נבחרת" אנשים, מקרב הקהילה, איכותיים, פעילים ומעורים בחייה. חברי הנבחרת יעברו הכשרה מוקדמת, שתכשיר אותם לעמוד במשימה. בסיום מוצלח של ההכשרה, יצאו חברי הנבחרת לפעילות הסברה בתשלום, בארגונים ומוסדות ויזכו לחשיפה גבוהה. פרטים נוספים בשבועות הקרובים.

מר אלי עמיר, מנהל המדור לאביזרי עזר, ואני חזרנו מסיור בתערוכת האביזרים המסייעים הגדולה בפרנקפורט. בתערוכה ראינו מגוון גדול של אביזרים ואמצעים ונפגשנו עם מספר רב של ספקים ויצרנים מרחבי העולם והחלו מגעים להרחבת מגוון המוצרים במדור.

בתחילת חודש יוני יחולו במרכז לעיוור גם מספר שינויים ארגוניים, במטרה לשפר את תפקודו ואת השירות הניתן בו לציבור. מר ילון גינת יתפקד כרכז הפרויקטים של המרכז ואת מקומו, בעמדת הקבלה תאייש גב' מירי מעודה, שתתפקד כרכזת שירות לקוחות. בתפקיד זה תסייע מירי לכל הפונים אל המרכז במענה מהיר, בהיר ואמין לפניות, ותסייע במציאת פתרונות מהירים לבעיות (בעיות מורכבות, שטופלו ע"י "פניות הציבור" ימשיכו להיות מטופלות באותו אופן כפי שפעלו עד כה). בנוסף, תמשיך מירי לרכז גם את כל הנושאים אותם רכזה עד עתה.

אני מאמין בפוטנציאל של שינוי זה וביכולות של האנשים שבמרכזו, כך שלאורך זמן יבוא שיפור משמעותי בשירות שאנו נותנים לקהילה.

אני מאחל למירי ולילון הצלחה והתאקלמות מהירה, ומהציבור אבקש לגלות אורך רוח בתקופה הקרובה, כי כולנו צריכים ללמוד את השינוי.


עד האיגרת הבאה,
נתי ביאליסטוק-כהן
המנהל הכללי


    שלח לחבר     גירסה להדפסה
     
חזרה לחדשות ועידכונים
 
אודותינו   צור קשר   הצהרת נגישות